Connect

Toestemming en connect.

Deze tweede ondernemersmaand ging over toestemming en connect.  

Hè wat?

Toestemming: om met die ander aan het werk te mogen gaan.

Connect: Zorgen dat mensen kunnen voelen “ja, dit is voor MIJ NU de JUISTe plek”

Mijn ex-collega’s marketing zullen grijnzen bij het idee dat ik voor dat laatste toch niet om een doelgroepbepaling/persona’s heen kon. 

Ik klets een beetje over beide processen voor diegenen die mijn ondernemers-uitdagingen boeiend vinden.

Aan ‘t eind praat ik nog even over omzet.

Toestemming

Het werk dat ik doe is wie ik ben. Dat kan ik niet uitzetten. Dus bot gezegd, waarom zou een vriendin/kennis naar een workshop komen als we ook gezellig samen kunnen wandelen en uitwisselen?

Die vraag plopte op deze maand. Het doorvoelde antwoord is:

  • Als ik toestemming krijg om met je aan het werk te gaan zet ik andere middelen in. Dan volg ik compromisloos mijn professionele intuïtie. Vooral als het gaat schuren. Tijdens een wandeling onder vrienden kan over die toestemming onduidelijkheid ontstaan. Met een inschrijving geef je duidelijk toestemming en focus.
  • Bij een workshop mag je je als deelnemer onderdompelen/overgeven aan het proces. De wederkerigheid die een wandeling kenmerkt hoeft niet. Met betalen voor de workshop is de balans van geven en nemen geregeld. Rest alleen nog maar…. onderdompelen/overgeven #eitje 😂

Connect

De 7 momenten van impact zijn grote theoretische “persoonlijke ontwikkeling” concepten teruggebracht tot een essentie.

Het werk van Momenten van impact zit erop als je in het dagdagelijkse leven de behoefte aan zo’n moment/concept herkent en ernaar kan handelen.

Ze ondersteunen:

  • de regie nemen over je eigen leven #voluitleven
  • met plezier in beweging blijven richting een doel dat inspireert
  • optimaal genieten van wie/wat daarbij op je pad komt #verbinden

Dat gun ik natuurlijk iedereen.

Mooi! Doelgroepklusje klaar!

Dat had ik gehoopt *grijns*.

De hobbels op de weg:

  • Tijd om naar buiten te gaan. Waar ga je heen als iedereen je doelgroep is? #heelerggrotewereld
  • Ik werk graag in een tussentijd (klaar met A, op weg, nog geen/weinig beeld bij B) Het leervermogen is er heel groot. Het lijstje van tussentijden in het leven is best lang. Ben ik voor allemaal even geschikt?
  • De terugkerende vraag “voor welk probleem ben ik de oplossing. Welke taal en verhalen gebruik je om erover te vertellen als iedereen je doelgroep is?
  • De angst voor succes.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik kies terug voor een oude belofte/liefde:

  • Jongeren tussen 14 en 28. Zij hebben flink wat uitdagingen op hun pad liggen nu en in de komende jaren. Ik gun ze dat ze daar goed voorbereid mee aan de gang kunnen.
  • Hun begeleiders naar volwassenheid (ouders/opvoeders/docent). Zij zijn iedere dag bij de jongere en hun voorbeeldgedrag is zo krachtig. Zelf zullen ze merken dat hun verbinding met de jongere sterker en effectiever wordt.

Blijft nog de uitdaging om deze groep het “ja, dit is voor MIJ NU het JUISTe moment” gevoel te bezorgen.

Ik heb daarom ter ondersteuning in Google forms een enquête gemaakt.

  • Stap 1: checkt of filosofie en werkwijze van Momenten van impact op hoofdlijnen bij je past.
  • Stap 2: Wat is het concept dat past bij jouw probleem, dat wat nu jou dwarszit.
  • Stap 3: Kies voor de vrijheid van de alleen-doen tips die bij het concept horen of voor het verdiepend en verrijkend samen aan de slag gaan in een Moment van impact.

Volgens de eerste testers komen ze al invullend bij een verrassende & passende uitkomst. Sommigen worden er nog terecht of onterecht “uitgegooid”. Dat onderzoeken we nog.

Wil je mee helpen testen? Hier is de link. Het is leuk om in gesprek te zijn erover.

Omzet

Op de prangende vraag naar omzet (=succes?).

De allereerste omzet is binnen.  Klein, voor een telefonisch #momentbekrachtigen. Groots in zijn betekenis, iemand had er geld voor over en ik kon het aannemen.

Twee workshops kado gedaan. Dat wilde ik doen graag voor de personen in kwestie. Het werkte.

En collaterale beauty voor mij : het heeft me succeservaring en verhalen opgeleverd.

Het begin is gemaakt.

Ik ben tevreden over de gezette stappen en mijn lef om interne blokkades te zien en op te ruimen.

– Ilse Meelberghs – Moment terugkijken

Volgende moment terugkijken op 29 maart 2019